Huisartsenpraktijk van de Water en van Welij
Huisartsenpraktijk van de Water en van Welij Zweringweg 211 7545 CV Enschede
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij ook niet proberen de klacht op te lossen.
  2. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
  3. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u downloaden en uitprinten of ophalen bij de praktijk.
    De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
    Klik hier om het formulier te downloaden.
  4. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (Skge). De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij Skge kunt indienen, leest u op de website www.skge.nl