Afspraak maken
U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden om een afspraak te maken op het spreekuur:
- telefonisch (gelieve tussen 08:00 en 12:00 uur)
- online via het patiëntenportaal
- persoonlijk via de assistente aan de balie in de praktijk.
Bij het maken van een afspraak (telefonisch) zal de assistente vragen naar de reden van uw contact.
Ze is daartoe opgeleid en zal dit doen om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid.
Eenvoudige vragen kunnen namelijk vaak ook telefonisch beantwoord worden, meestal al door de assistente of zij overlegt met de arts en spreekt eventueel met u een tijd af waarop de arts u terug belt.
De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Dan vragen wij u telefonisch contact op te nemen en dit aan te geven bij de assistente.
Zo kunnen wij er rekening mee houden in ons agenda.
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Afzeggen afspraak
Als u uw afspraak niet kunt nakomen, vragen wij u dit tijdig te melden, zodat wij een andere patiënt kunnen inplannen.